Markedsføring på Internettet

3 metoder
Branding, søgeoptimering eller tilkøb af besøg til markedsføring på Internettet.

Der er 3 måder at lave markedsføring på Internettet, der som mål skal bringe besøgende til en webadressen. Du kan brande webstedet, sørge for at hjemmesiden er optimeret til at findes på søgemaskiner som f.eks. Google og du kan købe annonce-henvisninger, på andre hjemmesider, der leder besøgende til dig.

  • Branding vil sige at opbygge et kendskab til et firma, vi associerer et brand til f.eks. Lego, Sony og VW. Men vi mener her hjemmesider som degulesider.dk, eniro.dk m.fl.
  • Optimering er at optimere dine hjemmesider så disse kan findes gennem søgemaskiner, det er ikke kun alene webdesign-teknik.
  • Annoncer er at købe en synlighed hos andre hjemmesider, ofte målrettet til udvalgte ord, der leder besøgende til din hjemmesider.

Branding

Webadressen overalt
Tryksager, pressestof, på bilen, på produkterne.

Branding er dyrt gennem reklamer i TV og radio, annoncer i aviser, tidskrifter og fagblade m.m. Hvis en branding rigtigt skal lykkes skal din målgruppe kunne huske din webadresse, og der er hård konkurrence om at stå i folk hjerner (der er ikke plads til ret mange), og det er dyrt at komme til at stå der. Hvis du ikke er opsat på at spenderer 5 ugers national TV-reklamedækning, så kan branding med mindre mindler og desværre mindre effektivt gøres, ved at gøre brug af din webadresse overalt. På tryksager - brevpapir, visitkort, bus-, bil-reklamer og annoncer o.lign. Pressemeddelelser til lokalpressen, fagligt beslægtede blade, lokal-TV og -radio m.m.. Det gør du naturligt når hjemmesiden oprettes, men også ved lancering af nye produkter, receptionen m.m.. Skriv webadressen på dine produkter og gør support til markedsføring, se nedenstående.

Optimering

Optimering
at målgruppen kan finde din hjemmeside gennem søgemaskiner

At kunne findes i søgemaskiner kaldet optimering, kan inddeles i 3 områder

  • Søgeordsanalyse er markedsføring på Internettet i at finde de bedst egnede søgeord som brugere i vores målgruppe faktuelt indtaster til søgemaskiner.
  • Søgeordsstrategi er at udvælge indhold og struktur for hjemmesiderne til de søgeord der passer på din målgruppe .
  • Søgeoptimering er teknikken i webdesignet og Internettet til at bringe et søgeords placering højt i søgemaskinerne.

Søgeoptimering kræver professionel viden om markedsføring på Internettet og teknikkerne i webdesign, der findes mange faldgruber og som faktisk hovedparten af alle hjemmesider ufrivilligt er landet i. Ikke nok med, at der er mange faldgruber med de er ofte de mest tillokkende tekniker, for at få lavet et "imponerende" websted i en fart, der er de virkelige graverende faldgruber.

Er support også markedsføring på Internettet?


Læs mere
...

 

 

Ressourcer Danske søgeord Find selv de bedste danske søgeord til din hjemmeside. Hvorfor Google Kirkerne.dk har denne forklaring på hvorfor du skal bruge Google til søgning. Webguru Fordyb dig i webguruen Jacob Nielsen's hjemmeside om godt webdesign.
Produkter Søgeordsanalyse Find de rigtige søgeord til dine hjemmesider. Webdesign Få et professionelt webdesign til dine hjemmesider. Bliv fundet Optimér dine hjemmesider til søgemaskiner. Visitkort Start din præsentation på Internet med et visitkort. Styr selv Styr selv indholdet på dine hjemmesider med Content Management System. HelpdeskEffektiviser din support-organisation med et Helpdesksystem. Fjern tidrøvere der forhindrer fokus på problemløsning. Bookingsystem System for reservation af lokaler, udstyr, personale. Udskriver arbejdsplaner og ugeskema for opslag.
Citat Erfaring er ikke, hvad mennesker oplever. Det er, hvad mennesker bruger det oplevede til.

Aldous Huxley


Professionelle løsninger til Internettet. Webdesign, e-handel, cms, søgeoptimering, webhotel, analyse, Intranet mm.